Skip to main content

Multinasjonal Trading System Wto


WORLD HANDELSORGANISASJON Doha-runden Hvordan forhandlingene blir organisert tilbake til toppen Forhandlingene finner sted i forhandlingsutvalget og konkrete forhandlingsgrupper. Annet arbeid under arbeidsprogrammet finner sted i WTOs råd og komiteer. Nesten alle forhandlinger er en del av en hel og udelbar pakke og kan ikke avtales separat. Dette er kjent som ldquosingle undertakingrdquo: ldquoNothing er avtalt før alt er avtalt. Doha-ministerdeklarasjonen tilbake til toppen De fleste behandlede fagene involverer forhandlinger annet arbeid inkluderer handlinger under ldquoimplementationrdquo, analyse og overvåking. Implementeringsbeslutningen tilbake til toppen Rundt 100 implementasjonsproblemer ble reist i oppfølgingen til Doha-ministerkonferansen. Implementeringsbeslutningen, kombinert med punkt 12 i hoved Doha-erklæringen, gir en tosporingsløsning. Mer enn 40 artikler under 12 overskrifter ble avgjort før eller før Doha-konferansen, for umiddelbar levering, og det store flertallet av gjenværende gjenstander er umiddelbart gjenstand for forhandlinger: Utvikling: hjertet av Doha Development Agenda tilbake til toppen Da de lanserte Doha-runden plasserte ministrene utvikling i sentrum. Vi søker å sette utviklingslandets behov og interesser til grunn i arbeidsprogrammet som ble vedtatt i denne erklæringen, sa de. Vi skal fortsette å gjøre en positiv innsats for å sikre at utviklingsland, og særlig de minst utviklede blant dem, sikrer en andel i veksten av verdenshandelen i samsvar med behovene til den økonomiske utviklingen. I denne sammenheng har økt markedsadgang, balansert regler og godt målrettet, bærekraftig finansiert teknisk bistand og kapasitetsbygging programmer viktige roller å spille. Hovedforhandlingsområder VERDENSHANDELSORGANISASJON FORSTÅR ​​WTO: GRUNNLEGG Handelssystemets prinsipper WTO-avtalene er lange og komplekse fordi de er lovtekster som dekker en lang rekke aktiviteter. De håndterer: landbruk, tekstiler og klær, bank, telekommunikasjon, offentlige innkjøp, industristandarder og produktsikkerhet, matavstandsregler, immaterielle rettigheter og mye mer. Men en rekke enkle, grunnleggende prinsipper går gjennom alle disse dokumentene. Disse prinsippene er grunnlaget for det multilaterale handelssystemet. En nærmere titt på disse prinsippene: Klikk på for å åpne et element. Et tre for navigeringsnavigasjon åpnes her hvis du aktiverer JavaScript i nettleseren din. 1. Mestbegunstigede nasjoner (MFN): Behandle andre mennesker likt Under WTO-avtalene kan land ikke normalt diskriminere mellom handelspartnerne. Gi noen en spesiell tjeneste (for eksempel en lavere tollsats for et av produktene sine), og du må gjøre det samme for alle andre WTO-medlemmer. Dette prinsippet er kjent som mestbegunstigelsesnasjon (MFN) behandling (se boks). Det er så viktig at det er den første artikkelen i GATT (General Agreement on Tariffs and Trade). som styrer varehandel. MFN er også en prioritet i den generelle avtalen om handel med tjenester (GATS) (artikkel 2) og avtalen om handelsrelaterte aspekter av immaterielle rettigheter (TRIPS) (artikkel 4), men i hver avtale håndteres prinsippet litt annerledes . Sammen de tre avtalene dekker alle tre hovedområdene for handel som håndteres av WTO. Noen unntak er tillatt. For eksempel kan landene opprette en frihandelsavtale som bare gjelder varer som handles innenfor gruppen, som diskriminerer varer fra utsiden. Eller de kan gi utviklingslandene spesiell tilgang til sine markeder. Eller et land kan øke barrierer mot produkter som anses å bli handlet urettferdig fra bestemte land. Og i tjenester, er land tillatt, i begrensede tilfeller, å diskriminere. Men avtalene tillater bare disse unntakene under strenge forhold. Generelt betyr MFN at hver gang et land senker en handelsbarriere eller åpner et marked, må det gjøre det for de samme varene eller tjenestene fra alle handelspartnerene, enten rike eller fattige, svake eller sterke. 2. Nasjonal behandling: Behandle utlendinger og lokalbefolkningen likt Importerte og lokalt produserte varer bør behandles likt minst etter at utenlandsk varene har kommet inn på markedet. Det samme bør gjelde for utenlandske og innenlandske tjenester, og til utenlandske og lokale varemerker, opphavsrett og patenter. Dette prinsippet om nasjonal behandling (som gir andre samme behandling som egne statsborgere) finnes også i alle de tre viktigste WTO-avtalene (GATT artikkel 3, artikkel 17 i GATS og TRIPs artikkel 3), selv om prinsippet igjen håndteres litt annerledes i hver av disse. Nasjonal behandling gjelder bare når et produkt, en tjeneste eller et produkt av immateriell rettighet har kommet inn på markedet. Derfor er toll på import ikke et brudd på nasjonal behandling selv om lokalt produserte produkter ikke belastes en tilsvarende skatt. Frie handel: gradvis gjennom forhandlinger tilbake til toppen Lavere handelsbarrierer er en av de mest åpenbare måtene å oppmuntre til handel. De berørte barrierer omfatter toll (eller tariffer) og tiltak som importforbud eller kvoter som selektivt begrenser mengder. Fra tid til annen er det også blitt diskutert andre problemer som byråkrati og valutapolitikk. Siden etableringen av GATT i 1947-48 har det vært åtte runder av handelsforhandlinger. En niende runde, under Doha Development Agenda, er nå på vei. I begynnelsen fokuserte de på å senke tariffer (toll) på importerte varer. Som et resultat av forhandlingene hadde industrilandene i midten av 1990-tallet gått ned til mindre enn 4 år. Takket være 1980-årene hadde forhandlingene utvidet til å dekke ikke-tariffbarrierer på varer og til de nye områdene slik som tjenester og immaterielle rettigheter. Åpning av markeder kan være gunstig, men det krever også justering. WTO-avtalene tillater land å innføre endringer gradvis, gjennom progressiv liberalisering. Utviklingsland blir vanligvis gitt lengre tid for å oppfylle sine forpliktelser. Forutsigbarhet: Gjennom binding og gjennomsiktighet tilbake til toppen Noen ganger kan det være like viktig å redusere en handelsbarriere som å redusere en, fordi løftet gir bedrifter et tydeligere bilde av deres fremtidige muligheter. Med stabilitet og forutsigbarhet oppfordres det til investeringer, jobber skapes og forbrukere kan fullt ut nyte fordelene av konkurransevalg og lavere priser. Det multilaterale handelssystemet er et forsøk av regjeringer for å gjøre forretningsmiljøet stabilt og forutsigbart. Uruguay-runden økte bindinger Andel av takster bundet før og etter 1986-94 samtalene (Dette er takstlinjer, så prosentandeler er ikke veid etter handelsvolum eller verdi) I WTO, når landene er enige om å åpne sine markeder for varer eller tjenester , binder de sine forpliktelser. For varer utgjør disse bindingene tak i tolltariffer. Noen ganger beskatter land import til priser som er lavere enn de bundne prisene. Ofte er dette tilfellet i utviklingsland. I utviklede land pleier rentenivået og de bundne prisene å være de samme. Et land kan endre sine bindinger, men først etter å ha forhandlet med sine handelspartnere, noe som kan bety at de kompenserer dem for tap av handel. En av prestasjonene i Uruguay-rundens multilaterale handelsforedrag var å øke mengden handel under bindende forpliktelser (se tabell). I landbruket har 100 av produktene nå bundet takst. Resultatet av alt dette: En vesentlig høyere grad av markeds sikkerhet for handelsmenn og investorer. Systemet forsøker også å forbedre forutsigbarheten og stabiliteten på andre måter. En måte er å motvirke bruken av kvoter og andre tiltak som brukes til å fastsette grenser for importmengder som administrerer kvoter, kan føre til mer rødt tap og anklager om urettferdig spill. Et annet er å gjøre landets handelsregler så klare og offentlige (gjennomsiktige) som mulig. Mange WTO-avtaler krever at regjeringer offentliggjør sine retningslinjer og praksis offentlig i landet eller ved å varsle WTO. Den regelmessige overvåking av nasjonal handelspolitikk gjennom handelspolitikkens gjennomgangsmekanisme gir et ytterligere middel til å oppmuntre til åpenhet både internt og på multilateralt nivå. WTO er noen ganger beskrevet som en frihandelsinstitusjon, men det er ikke helt nøyaktig. Systemet tillater takster og, under begrensede omstendigheter, andre former for beskyttelse. Mer presist er det et system med regler dedikert til åpen, rettferdig og uforstyrret konkurranse. Reglene om ikke-diskriminering MFN og nasjonal behandling er utformet for å sikre rettferdige handelsforhold. Også de er på dumping (eksporterer til under pris for å få markedsandel) og subsidier. Problemene er komplekse, og reglene prøver å etablere det som er rettferdig eller urettferdig, og hvordan regjeringer kan reagere, særlig ved å lade tilleggsavgifter beregnet for å kompensere for skader forårsaket av urettferdig handel. Mange av de andre WTO-avtalene tar sikte på å støtte rettferdig konkurranse: i landbruk, intellektuell eiendom, tjenester, for eksempel. Avtalen om offentlige anskaffelser (en plurilateral avtale fordi den er signert av bare noen få WTO-medlemmer) utvider konkurransebestemmelser til kjøp av tusenvis av regjeringsorganer i mange land. Og så videre. Oppmuntre til utvikling og økonomisk reform tilbake til topp WTO-systemet bidrar til utvikling. På den annen side trenger utviklingsland fleksibilitet i tiden de tar for å gjennomføre systemavtalen. Og avtalene selv arver de tidligere bestemmelsene i GATT som tillater spesialhjelp og handelsvilkår for utviklingsland. Over tre fjerdedeler av WTO-medlemmer er utviklingsland og land i overgang til markedsøkonomier. I løpet av syv og et halvt år av Uruguay-runden har over 60 av disse landene implementert handelsliberaliseringsprogrammer autonomt. Samtidig var utviklingsland og overgangsøkonomier mye mer aktive og innflytelsesrike i Uruguay-rundens forhandlinger enn i noen forrige runde, og de er enda mer i den nåværende utviklingsagenda for Doha. Ved utgangen av Uruguay-runden var utviklingsland forberedt på å ta på seg de fleste forpliktelsene som er påkrevd av utviklede land. Men avtalene ga dem overgangsperioder for å tilpasse seg de mer ukjente og kanskje vanskelige WTO-bestemmelsene, særlig for de fattigste, minst utviklede landene. En ministerbeslutning vedtatt i slutten av runden sier at avanserte land bør påskynde å gjennomføre markedsadgangsforpliktelser på varer som eksporteres av minst utviklede land, og det søker økt teknisk bistand til dem. Mer nylig har utviklede land begynt å tillate tollfri og kvotefri import for nesten alle produkter fra minst utviklede land. I alt går WTO og dets medlemmer fortsatt gjennom en læringsprosess. Den nåværende utviklingsagendan i Doha inneholder utviklingslandes bekymringer om vanskelighetene de står overfor i gjennomføringen av Uruguay-rundens avtaler. Handelssystemet skal være. uten diskriminering skal et land ikke diskriminere mellom handelspartnerne (gi dem like mestbegunstiget nasjon eller MFN-status), og det bør ikke diskriminere mellom egne og utenlandske produkter, tjenester eller statsborgere (gir dem nasjonal behandling) friere barrierer som kommer ned gjennom Forhandlingsforutsigbare utenlandske selskaper, investorer og regjeringer bør være sikre på at handelsbarrierer (inkludert takster og ikke-tariffelle barrierer) ikke bør heves vilkårlig takstpriser og markedsåpningsforpliktelser er bundet i WTO mer konkurransedyktig motvirker urettferdig praksis som eksportsubsidier og Dumpingprodukter til under kostnad for å få markedsandel mer gunstig for mindre utviklede land, noe som gir dem mer tid til å justere, større fleksibilitet og spesielle rettigheter. Dette høres ut som en motsetning. Det foreslår spesiell behandling, men i WTO betyr det faktisk at diskriminering behandler nesten alle like mye. Dette er hva som skjer. Hvert medlem behandler alle de andre medlemmene likt som mestbegunstigede handelspartnere. Hvis et land forbedrer fordelene det gir til en handelspartner, må den gi de samme beste behandlingen til alle de andre WTO-medlemmene, slik at de alle forblir mestbegunstigede. Status for mestbegunstigede nasjoner (MFN) betyr ikke alltid likebehandling. De første bilaterale MFN-traktatene opprettet eksklusive klubber blant landets mest favoriserte handelspartnere. Under GATT og nå WTO er MFN-klubben ikke lenger eksklusiv. MFN-prinsippet sikrer at hvert land behandler sine over140 medmennesker likt. Men det er noen unntak. Multinasjonal Corporation - MNC BREAKING DOWN Multinational Corporation - MNC Multinasjonale selskaper blir noen ganger referert til som transnasjonale selskaper. Nesten alle store multinasjonale selskaper er enten amerikanske, japanske eller vest-europeiske, som Nike, Coca-Cola, Wal-Mart, AOL, Toshiba, Honda og BMW. Advokater fra multinasjonale selskaper sier at de lager høyt betalte jobber og teknologisk avanserte varer i land som ellers ikke ville ha tilgang til slike muligheter eller varer. På den annen side sier kritikere at multinationale selskaper har urettmessig politisk innflytelse over regjeringer, utnytter utviklingsland og skaper jobttap i egne hjemland. Største multinasjonale selskaper De 10 største multinasjonale selskaper i verden, fra og med 2015-inntektene, er Wal-Mart (485,65 milliarder), Sinopec (433,3 milliarder), Royal Dutch Shell (385,63 milliarder), PetroChina (367,85 milliarder), Exxon Mobil ), BP (334,61 milliarder), Toyota Motors (248,95 milliarder), Volkswagen (244,81 milliarder), Glencore (209,22 milliarder) og Total (194.16 milliarder). Wal-Mart har virksomhet i 28 land, inkludert over 11 500 butikker som sysselsetter over 2,3 millioner mennesker internasjonalt. Det er en rekke fordeler med å etablere internasjonale operasjoner. Å ha en tilstedeværelse i et fremmed land som India gjør det mulig for et selskap å møte Indisk etterspørsel etter sitt produkt uten transaksjonskostnadene knyttet til langdistanse frakt. Korporasjoner har en tendens til å etablere operasjoner i markeder hvor kapitalen er mest effektiv eller lønnene er lavest. Ved å produsere samme kvalitet på varer til lavere kostnader, reduserer multinasjonale selskaper priser og øker forbrukernes kjøpekraft over hele verden. Et avslag på globalisering, eller prisen på lavere priser, er at innenlandske jobber er utsatt for å flytte utenlands. Data fra Bureau of Labor Statistics (BLS) viser at mellom 2001 og 2010 mistet USA omtrent 33 av sine produksjonsjobber (5,8 millioner jobber). Disse dataene understreker hvor viktig det er for en økonomi å ha en mobil eller fleksibel arbeidsstyrke, slik at svingninger i økonomisk temperament ikke forårsaker årsak til langtidsledighet. I denne sammenheng er utdanning og dyrking av nye ferdigheter som tilsvarer nye teknologier, en integrert del for å opprettholde en fleksibel og tilpasningsfull arbeidsstyrke. Noen av de raskest voksende industriene i USA er peer-to-peer-utlånsplattformer, medisinske marihuana butikker, telehealth-tjenester og utviklingsprogramvareutvikling sammen, erstatter disse næringene mange av de amerikanske jobbene som ble forskjøvet av utenlandsk produksjon.

Comments

Popular posts from this blog

Programma Di Trading System

Prøv Visual Trader gratuitamente per 15 giorni. Clicca sul bottone en fin side per skjermbilde program vtinst55.exe, og fortsetter å vise Visual Traderreg for å lagre og lagre informasjon om å vise titler, angi italiensk og visuell informasjon. mulighet til å gi deg gratuitamente gli aggiornamenti dei dati, rapport, nyhetsbrev, etc. per 15 giorni, utilizzando lapposito program Ricezione Dati compreso i Visual Traderreg. Per chi ha gi installato VT: Du må installere og installere Visual Traderreg Informazioni aggiuntive Compatibilitagrave: Windows NT, 2000, XP, Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 10 (32 e 64 bit) Kompatibilitetsgrafikk:. Mac: con emulatore. Visualizza le istruzioni Requisiti di sistema: Pentium en 1 GHz, 512 MB di Ram. Videoopptak: 800x600 Nome del file: vtinst55.exe Versjon: Visual Trader versione 5.5 Dimensjon: ca 32 MB Vis alt for å endre I tilfelle av denne meldingen er det ikke nødvendig å oppdatere biblioteket for å utføre en msvbvm60.dll-installasjon, for å kunn...

Spesifikasjoner For Lager Alternativer Og Indeksopsjoner In Nse

Aksjederivater Egenkapitalderivat er en klasse av derivater hvis verdi delvis er avledet av en eller flere underliggende aksjer. Optjoner og futures er langt de vanligste egenkapitalderivatene. Denne delen gir deg et innblikk i de daglige aktivitetene i aksjemarkedssegmentet på NSE. 2 hovedprodukter under egenkapitalderivater er futures og opsjoner, som er tilgjengelige på indekser og aksjer. Instrumentklok Volum og omsetning I tilfelle av opsjonskontrakter Omsetning representerer Notional Turnover Current Market Reports Få tilgang til daglige markedsrapporter og slutten av dagen rapporter som Bhavcopy, daglig volatilitet og oppgjørspriser, markedsaktivitetsrapporter og diverse slike rapporter som gir et innblikk i dagers handel. Daglige rapporter Kontraktskrevne arkiver Denne delen gir informasjon om historisk pris, handlet kvantum, volum, oppgjørspriser og åpne rentedata for kontraktsinstrumenter over en tidsperiode. Arkiv av Daglige Rapporter Få tilgang til arkivene i de daglige og ...

Real Eksempler Of Alternativer Handel

Anropsalternativer Et anropsalternativ gir eieren rett, men ikke forpliktelsen til å kjøpe den underliggende eiendelen (en futureskontrakt) til den angitte utsjekkskursen før eller ved utløpsdatoen. De kalles Anropsalternativer fordi kjøperen av opsjonen kan ringe bort den underliggende eiendelen fra selgeren av alternativet. For å få denne rett eller valg, gjør kjøperen en betaling til selgeren kalt en premie. Denne premien er den mest kjøperen kan miste, ettersom selgeren aldri kan be om mer penger når alternativet er kjøpt. Kjøperen håper deretter at prisen på varen eller futures vil bevege seg fordi det bør øke verdien av Call-alternativet, slik at han kan selge den senere til et overskudd. La oss se på et par eksempler for å forklare hvordan en samtale fungerer. Fast eiendomskallalternativ Eksempel Kan du bruke et eksempel på landalternativ hvor du vet om en gård som har en nåverdi på 100 000, men det er en sjanse for at den øker drastisk innen neste år fordi du vet at en hotellkj...